10.10.10 TARIKH BERMAKNA

Assalamualaikum..

Pada tarikh begini, sudah pasti ramai yang ingin merancang untuk membuat pelbagai maJlis dan parti. Bagi yang dapat jemputan semestinya sungguh hePi. Tapi insaN bernama Hafizul ini, kesempatan di tarikh yang dianggap ramai penuh tuah ni di ambil sebagai tarikh untuk memulakan hari sebagaI penuLis BloG. Lucu Pun ada, dah lama berkecimpung dalam dunia IT ni, tahun 2010 ni la jugak dipilihnya. Haha.. Selamat datang ke dunia BloG di ucapkan kepada Hafizul. 

Pada kesempatan hari ini, ingin juga diucapkan selamat HarI raYa walaupun dah abiS rayanya 2 hari lepas kepada sesiapa saja yang buka atau secara xsengaja membuka blog aku ini.. hEhehe... bravo!..  Bravo!...
Ha' sok paGi mesti banyak maJlis perkahwinan.. Masing - Masing mesti nak berebut amik berkat 10.10.10 la katanya.. hEhe.. Bagi yang nak datang maJlis tu mesti nak bergaya. Jangan xtahu, dulu - dulu, anak - anak dara daN teruna amik kesempatan ke MajLIs kahwiN ni tuk carI jodoH.. Jeling sana, jeling sini, pastu g risik, temu Janji dan kenaL mengenali dan akhirnya x kurang juga yang berakhir ke jinjang pelamin. Tambah - tambah majlis kawin skrang ni buatnya kat dewan besar dan hotel. Tempat tu dah jadi mcm tempat biasa. haha.. TerIngat lak masa jadi pelayan catering pada suatu ketika dulu. 



Ha' nak cite la skit pasai profil diri ni. Nama di beri Hafizul. Skrang ni ada orang pggil Hafiz, ada jugak yang pggil zul dan paling common orang panggil Pijol. Hehe.. Di lahirkan di Kuching, Sarawak. Nama je lahir kat sana, taPi bahaSa saNa satu pun x fasih...Maaf ye oranG sarawak.. Kamik sik tau sgt bahasa Sarawak. Parent duk kat KElantan. Ha' tapi bab bahasa kelate ni, kawe mmG fasih benar.."Umur brapa ye?" Itu la soklan yang pertama yag ditanya bile aku masuk KeJa.. ok2.. untuk tahun 2010, dah berumur 25 tahun dah.. Nak kata tua, pun dah boleh kut.. huhu.. Soklan kedua menyusul, '' Ni dah kawin ke blum?".. Haha... terGelak pun ada, semestI jawapaN nye Blum lagi.. ish3, tu 2 soklan yang commoN di tanya bile ke mana2 tempat yanG baru.. taPi seronok gak bile ni tanya begitu. Barula sedar yang diri n dah makin berumur.. Hehe..

Kalu bercerita bab minat pulak, alamat sampaI ke esok xabis ni. minaT sebenar mmg kepada animaLs. Especially bab Ular, Buaya ngaN rimau. Bile ditanya orang kenapa, jawapan nye sebab semua tu thrill. ntahLa, minat sgt2 kut.. haha.. Ish, kalu ada peluang mmG nak sgt ada bela semua tu tapi pikir sebab xdibenarkan, so mmg xleh nk bela semua tu.. Sgt bahaya kut.. Jiwa mmg pada naturE. Jadi my pesan, Jgnla kita bunuh haiwan sesuka hati. Setiap kejadian ada hikmahnya. Sayangi hidupan seperti kita sayangi diri kita..

Dah panjang lebar kut tuk post yang pertama ni. Papepun selamat datang ke BloG Hafizul ni. Pesanan terakhir 

" Ambillah segala kesilapan sebagai pengajaran, kelemahaN sebagai Motivasi Penguat semanGat, kejayaan sebagai pengukur kemamPuan diri dan Kemudian Rangkumkan segalanya dalam satu misi untuk MEningkatkan lagi kualiti diri untuK masa - masa MendataNG"
                                                                                                       -HafiZul@piJoL-

Comments

Popular Posts