FEBRUARI 2011 meninggalkan kita. . . .

ASSalamualaikum & saLam Mesra..


FebRuari 2011 bakal meninggalkan kita semua hari ini. 
Bagi pasangan Bercinta, ramai mengganggap bahawa bulan FEB ini adalah bulan utk menyatakan rasa hati untuk meluahkan keutuhan cinta masing-masing. Tetapi ingat bulan yg terkenal dengan 'bulan kekasih' ini diharam sama sekali bagi Muslim seluruh pelosok dunia utk menyambut 'hari kekasih'.. sedikit peringatan bagi saya kepada pembaca di luar sana.
Kita lupakan bab cinta ini sejenak. Mari sy kongsikan pengalaman saya sepanjang Bulan Feb ini yang bakal melabuhkan tirainya pada keesokkan harinya..Hehe.. 
Ha' apa yang sy nak stat dulu ye.. Ha' sy nak stat ngan pengalaman sy naik Gunung Korbu dulu. . Perjalanan untuk Pendakian ke GUnung Korbu-Gayong bermula pada mlm 2FEB2011 dan berakhir pada awal pagi 7FEB2011. Kalu diberi 1 word yg leh di lemparkan mengenai pendakian Gunung Korbu-Gayong ni, sy memilih word "satisfaction".
Sebabnya pakej pendakian Gunung Korbu ni mmg complete dari segala aspect. Ada rentas sungai, berjalan dlm lumpur, meniarap, melompat, mencangkung dan yg plg best tgk oranG nangIs.. hehe Mmg thrill.. Yg baru 1st time berkecimpung dalam dunia hiking mcm sy ni mmg bolehla melabel pendakian menawan Gunong Korbu-Gayong adalah TERBAIK! sy mengharapkan di pendakian di hari mendatang, cabaran nye lebih kurang sama atau pun mungkin lebih... I crave the adventurous. 
Saya sebenarnya mengikuti kawan baik saya, Kamal tuk trip yg ini dan team kami ni di gelar TEAM JOHOR sebab Kamal bersama Naza(kawan sepejabat Kamal) dtg dari negeri JOhor. Syabas di ucapkan pada mereka berdua dan xdilupakan juga rakan yg lain iaitu Syikin, Kuya, Tania dan Wan dari Team yg sama yg akhirnya bergabung dlm tem pendakian yg besar iaitu team SOS yg di kemudikan oleh master PEJAL dari Perak.. Sepanjang pendakian, mcm2 ragam yg sy tgk dan kamilah team yg menduduki tempat terbaik dari belakang bg kategori pendakian terpantas.. Bukan apa, kami sebenarnya menikmati alam sekitar. Hehe..
Overall, sememangnya pengalaman ini xboleh di beli dimana-mana. Misi sy tuk 1 event 1 bulan telah tercapai tuk bulan Feb ini. Ha' balik je dari Ipoh, mmg xbleh dielakan JEM traffic yg agak teruk sehinggalah ke KL. Sy tiba di rumah pun Jam 5pagi. Mmg Penat dan pagi nya itu terus ke Perhimpunan dan Mesyuarat Bulanan. Tersenguk-senguk dalam miting tu. Huhu.. Papepun, mmG penat yg berbaLoi.. ada maSa dan Kudrat lagi, ingat nak mendaKi Gunung Korbu-Gay0ng tu semuLa.. Hehe


Kemudian event Pe lagi ye Bulan Feb ni selain Kursus. Ha' Bulan Feb Ni la juga byk friendly and ada 1 tournament 9side tuk bola padang. MMg suka. selain bersukan, bolehla berkenalan dengan ramai orang. hehe.

Ha' semua cite Best je. Yg Xbest xde ke piJoL? Huhu.. Ada je.. Bulan Feb ni byk jugak la kejadian x best berlaku. Antaranya dari segi pengurusan kewangan.. Bulan Feb ni la tabung fulus aku berkurang. byr sana, byr sini..MMg menduga imaN tui.. Tapi papepun, rezki kita adalah segala yg apa kita makan, kita pakai dan kita guna. Yg simpanan tu xsemestinya hak kita. Di dlm rezki kita ada rezki orang lain dan dlm rezki orang lain pun ada rezki kita. Bersyukur sgt aku masih hidup sampai hari ni dengan rezki yang ada.

Kata bulan FEB terkenal ngan bulan Cinta. Ko xde cinta ke piJoL? huhu.. CInta? blum ada lagi kut. Syg tu ada tapi baru nak dipikir nak d beri Cinta, tup. . tup..  rupanya 0rang tu tidaK frEE dan masIh BerPunya.. TaPI xpe..maUt dan j0doH d tanGan ALLAH.. Sekurang-kurangnya sedar awal sebelum pape ikatan berlaku.. Tapi ada la sedikit terKilan.. huhu... Lupakan kisaH itu.. Yg saya taU, setiaP manUsia di Jadikan PasanGan nya masing-masing.. We do the Best, ALLAH do thE rest.


Ha' Tuk akhirnya, harapan di BULan MAC 2011 yg kan kunjung tiba, sabda Rasulullah S.A.W bermaksud "Sembilan persepuluh rezeki datang daripada perniagaan" menyentuh hati saya. Saya beranggapan di luar sana, penyataan ini telah diketahui oleh semua orang. Ha' Jgn plak terus nak pikir jutawan semata-mata tanpa usaha. Semua kerja perlukan perancangan, usaha, tawakal dengan sepenuh hati, ikhlas dan ada semangat atau passion. Sedar xsedar, entry tuk bulan FEB ni panjang jugak ye. Luahan segalanya dari my hati.. haha.. Semoga di hari mendatang lebih baik dari hari ini dan semoga bulan mendatang lebih baik dari bulan ini. Terima Kasih pada yg membaca. I really-really appreciate it! love y0u guys. . .  .  =)

"Do not fear mistakes, you will know failure. Continue to reach out"
 -Hafizul





Comments

Post a Comment

Popular Posts