PUNCAK GUNUNG RAJAH

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Scenery of Chamang's Waterfall

Perh.. pejam celik..pejam celik...dah masuk koleksi Gunung ke-7 yang berjaya di tawan. Ha' setiap Gunung yang di daki, pasti ada cite yang menarik yang dapat dijadikan sebagai kenangan terindah. Dan semestinya Gunung Rajah, Bentong, Pahang (8-10Julai2011) ni mewujudkan 1 pengalaman yang terindah yang xmampu di dapati di mana2 tempat di dunia ni.. (ye ke...hihhihihi). Ada banyak tui kisah pengembaraan start dari titik permulaan yakni perjalanan dari rumah hingga sampai ke rumah semula... 

the team

Perjalananan mula dengan tersekat dlm traffic jam. Dah tu sedang layan jem, tetiba bontot keta kena langgar.. ish2… dah nasib. Sampai je di Air Terjun Chamang ni, terus je tdo. Ha’ Stat trekking lebih kurang jam 930am dan tiba d Batu Hijau (Batu Hijau) jam 400pm. Sbelum tu lepak jap kat Lata Naning yang terbaik! Lebih kurang jam 4 lebih shot terus ke peek of the RAJAH’s mountain. Mmg sejuk kat atas tu. Lastly turun balik ke car park dlm jam 6.15pm. 

Lepaking

air terjun terbaik! 

View awesome! 

Night party

gambo bajet comel.. haha


Papepun, Gunung ni boleh diletakkan dlam list no.2 terbaik dlm 6 Gunung yang dah didaki before ni. Mmg sgt AWESOME dari semua aspect terutamanya dari segi “thrill”nye, “view” nye, “friends”nye dan yang paling terbaiknya adalah pengurusan tip top oleh 4 Guiders iaitu Am, Mus, AG dan Jef. Korang mmg terbaik dari yang terbaik. Pengalaman hiking kali ni mmg rasa betui2 pengalaman naik Gunung semula (hihi) selepas  sedikit kekecewaan dengan pendakian 2 Gunung before ni.. hihi.. Ada masa nak datang lagi. Dan buat pengakhiranya, Jumpa lagi di koleksi pendakian seterusnya. Selamat mendaki! 

trip first dapat sijil

Nak tengok koleksi gambar

"We do not remember days, we remember moments" - piJoL


Comments

Popular Posts